استقرار سرویس 5G در نزدیکی فرودگاه های کلیدی ایالات متحده به دلیل ترس از اختلال در پرواز به تاخیر افتاد | اخبار علم و فناوری
معرفی یک سرویس جدید 5G در نزدیکی فرودگاه های کلیدی ایالات متحده به تعویق افتاد، زیرا بزرگترین خطوط هوایی این کشور اعلام کردند که این امر باعث اختلال در فناوری هواپیما و ایجاد اختلالات گسترده در پروازها می شود.
AT&T و Verizon، شرکتهایی که سرویس جدید C-Band 5G را در روز چهارشنبه راهاندازی میکنند، پس از اینکه دولت بایدن از آنها خواست تا با خطوط هوایی نگران تأثیر آن بر پروازها به توافق برسند، این تصمیم را گرفتند.
خطوط هوایی ایالات متحده می خواهد که سرویس جدید 5G که قرار است از چهارشنبه اجرایی شود، در فاصله دو مایلی باند فرودگاه ممنوع شود.
AT&T و Verizon توافق کردند که استقرار برخی دکل های بی سیم در نزدیکی فرودگاه های کلیدی را به تعویق بیندازند، اما نگفتند چه مدت.
امارات مستقر در دبی و آل نیپون ایرویز ژاپن برخی از پروازهای خود به ایالات متحده را روز سه شنبه به دلیل عدم اطمینان در مورد معرفی 5G به حالت تعلیق درآوردند.
ANA در وب سایت خود گفت که در پاسخ به اطلاعیه خطوط هوایی بوئینگ در مورد محدودیت در استفاده از هواپیمای دوربرد 777 خود در میان نگرانی های صنعت تداخل رادیویی، اقدام کرده است. بوئینگ هیچ اظهارنظری فوری نداشت.
این در حالی است که آقای بایدن گفت که توافقنامههای AT&T و Verizon "از اختلالات بالقوه ویرانگر در سفر مسافران، عملیات باربری و بهبود اقتصادی ما جلوگیری میکند، در حالی که اجازه میدهد بیش از 90 درصد استقرار دکلهای بیسیم طبق برنامه انجام شود."
تجزیه و تحلیل: خلبانان انگلیسی ممکن است گرفتار مناقشه آمریکا شوند که هرگز نباید به نقطه جوش برسد
او گفت که دولت او به کار با هر دو طرف برای دستیابی به یک راه حل پایدار در مورد فرودگاه های کلیدی ادامه خواهد داد.
این شرکت هواپیمایی هشدار وحشتناکی در مورد تأثیر سرویس 5G بر پروازها صادر کرده است.
مدیران عامل 10 شرکت هواپیمایی مسافربری و باربری از جمله امریکن، دلتا، یونایتد و ساوت وست می گویند که این مشکل ویرانگرتر از آنچه قبلا تصور می شد خواهد بود.
آنها می گویند این به این دلیل است که ده ها فرودگاه بزرگ، که قرار بود مناطق حائل برای جلوگیری از اختلال 5G در هواپیماها داشته باشند، همچنان مشمول محدودیت های پروازی هستند که هفته گذشته توسط اداره هوانوردی فدرال (FAA) اعلام شد.
خطوط هوایی اضافه کردند که این محدودیت ها محدود به مواقعی که دید ضعیف است نخواهد بود.
آنها گفتند، همچنین می تواند "به طور بالقوه ده ها هزار آمریکایی را در خارج از کشور مسدود کند" و باعث "آشوب" در پروازهای آمریکایی شود.
«اگر مراکز اصلی ما اجازه پرواز نداشته باشند، اکثریت قریب به اتفاق مسافران و حملکنندگان اساساً زمینی خواهند بود. این بدان معناست که در روزی مانند دیروز بیش از 1100 پرواز و 100 هزار مسافر با لغو، انحراف یا تاخیر مواجه خواهند شد.
سرویس بی سیم پرسرعت جدید از بخشی از طیف فرکانس رادیویی به نام C-Band استفاده می کند که نزدیک به آن چیزی است که ارتفاع سنج ها استفاده می کنند، دستگاه هایی که ارتفاع هواپیما را از سطح زمین اندازه گیری می کنند.
ارتفاع سنج برای کمک به فرود خلبانان در زمانی که دید ضعیف است و اتصال به سایر سیستم های هواپیما استفاده می شود.
AT&T و Verizon می گویند که تجهیزات آنها با تجهیزات الکترونیکی هواپیما تداخل نخواهد داشت و این فناوری در بسیاری از کشورهای دیگر به طور ایمن استفاده می شود.
[ad_2]