آموزش سئو بدون افزونه
آموزش سئو از پایه در یک ساعت رایگان طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای آکادمی رضوان جلیلیان
مهم نیست که یک قطعه محتوا چقدر موفق باشد، این احتمال وجود دارد که ترافیک به تدریج کاهش یابد، مگر اینکه آن را تازه و بروز نگه دارید. موضوع را به روشی جامع پوشش دهید و همه چیزهایی را که یک خواننده بالقوه میخواهد بداند، توضیح دهید. از عناصر ناوبری (مانند فهرست مطالب) برای صفحات طولانیتر استفاده کنید. همانند هر سیستم پیچیده دیگری، الگوریتم گوگل باید مرتباً به روز و اصلاح شود. همیشه به خاطر داشته باشید که برای دستیابی به یک استراتژی سئو موفق باید از سئو آن پیج و آف پیج باهم استفاده کنید. دانشجوی دکتری تجارت الکترونیک ، امیدوارم بتوانم خدمتگزار خوبی برای مردم کشورم باشم.
لینک هی خیلی زیادی داره به جاهای مختلف در url از کلمه کلیدی استفاده نشده است و تمرکز هوم پیج روی یک موضوع نیست دینامیک عوض میشه. افراد مبتدی و تازه کار در انتخاب کلمه کلیدی اشتباهات رایجی دارند. که باعث میشود وقت و انرژی اتلاف شود و در پایان به نتیجه دلخواهشان نرسند. یا طولانی هستند که ۷۰% جستجو ها از کلید واژه های طولانی استفاده ممی کنند کاربر ها بسیار راحتتر است و خیلی پر بازده تر است که ابتدا سراغ کلمه کلیدی طولانی تر سه قسمتی و یا حتی چاق سمتی برویم. ما در این دوره آموزش html و css به یک مروگر نیاز داریم که معمولا از قبل در سیستم های ما موجود میباشد. علاوه بر آن به یک نرم افزار برای کد نویسی نیاز داریم که از نرم افزار vs code استفاده خواهیم کرد این نرم افزار کاملا رایگان ، سبک و قابل نصب روی سیستم های نه چندان قوی است.
از طرفی به این نکته توجه داشته باشید، که کلمه کلیدی خود را در عنوان خود استفاده کنید. این سایت دارای پنل اختصاصی برای آنالیز سایت است و توصیه می کنیم برای تحلیل سایت خود و رقبا از آن استفاده کنید. بررسی و چک مداوم وب سایت باعث می شود تغییراتی که در سئوی خارجی انجام می شود را به خوبی درک کنید و برای آن خودتان را آماده کنید. در کنار آن، مطالبی که در وبلاگ این سایت وجود دارد، به صورت مرتب به روز رسانی شده و جدیدترین مطالبی که در حوزه سایت و سئو قرار دارد را در اختیار شما قرار می دهد. برای مثال اولین تصویر بعد از فعالسازی سرچ کنسول برای ساتتون میبینید نمودار زیر است.
یکی از موارد کلیدی در این فرآیند، اهمیت بالای کیفیت محتوای رایگان است. این محتوا باید به گونهای باشد که تواناییها و تخصص شما را به خوبی نشان دهد تا کاربران به خرید محصولات پولی شما تشویق شوند. زمانی که کاربران متوجه شوند که حتی محتوای رایگان شما نیز با کیفیت است، احتمال خرید دورههای پولی شما به شکل قابل توجهی افزایش پیدا میکند. پیش از آغاز هر اقدام در زمینه سئو، تعیین دقیق هدفها بسیار ضروری است. بسیاری از افراد بدون داشتن هدفی مشخص کار روی سئو را آغاز میکنند و بعد از مدتی با عدم تحقق نتایج مواجه میشوند. به عنوان مثال، برخی به دنبال “بهبود رتبه در گوگل” یا “افزایش فروش” هستند، اما بدون داشتن یک استراتژی هدفمند، رسیدن به این اهداف بسیار دشوار خواهد بود.
این یعنی تمام مقالات سایتتان در آدرس مثلا example.ir/blog/title در دسترس باشد و تمام صفحات برندسازی سایتتان مثل درباره ما و صفحات شبیه به این در آدرس مثلا example.ir/about-brand/contact در دسترس باشد. اما اینجا میخواهم بگویم کلمات را چگونه روی صفحات هدفگذاری کنید. بیایید ببینیم در صفحات مختلف فروشگاه اینترنتی چه کلماتی باید هدفگذاری شوند. برای ریدایرکت صفحات میتوانید از بخش ریدایرکت افزونه یواست استفاده کنید. ضمن اینکه صفحاتی که ارور ۴۰۴ دارند و هیچ معادلی در سایتتان ندارند، میتوانید روی صفحه تماس با ما ریدایرکت گروهی کنید.
این اقدامات به کسبوکارها کمک میکند تا در جستجوهای مرتبط با فعالیتهای خود بهبود یافته و در بازار مجازی رقابتیتر شوند. در دنیای امروز، کسبوکارها به شدت به حضور آنلاین و سئو (SEO) نیاز دارند تا بتوانند در رقابت با دیگر برندها به موفقیت دست یابند. سئو به بهینهسازی سایتها برای موتورهای جستجو اشاره دارد و هدف آن افزایش دید و ترافیک ارگانیک وبسایتها است. با توجه به اهمیت سئو، بسیاری از کسبوکارها به دنبال همکاری با متخصصان سئو برای بهبود رتبهبندی سایت خود هستند. اگر شما یک متخصص سئو هستید و به دنبال گرفتن پروژههای سئو هستید، این محتوا به شما کمک میکند تا با استفاده از استراتژیهای مؤثر، پروژههای سئو را جذب کنید.
شاید سوالی در ذهنتان پیش آمد باشد که از کدام tag به تعداد بیشتری در محتوای سایت استفاده میشود؟ معمولا از تگهای h1 تا h6 با توجه به تعداد کلمات مقاله و معرفی زیر دسته های آن در محتوا نویسی استفاده میشود. اما اینکه این تگها کجا و چطور استفاده شوند کاری دشوار است که اگر آموزش و یا تجربه کسب نکرده باشد عملا نمیتوانید کلمات مناسبی را در آنها قرار دهید. میخواهیم از صفر تا صد نمونه یک پروژه عملی را برایتان توضیح دهیم تا از این تجربهای که بدست آوردیم شما هم منفعت ببرید. با کلیک بر روی آموزش سئو سایت میتوانید این کتاب را دانلود کنید و از تجربیات گذشته ما تجربه کسب کنید. در پایان دوره آموزشی کاسب باشی کتابی را آماده نمودیم که آموزش صفر تا صد سئو رایگان در اختیارتان قرار میگیرد و میتوانید از آن استفاده کنید.
گوگل امروز دوست دارد به صفحات تخصصیتر رتبه بدهد و برای شناخت تخصص مقاله از سیستم معناگرایی استفاده میکند. از نظر من مهمترین بخش مقاله؛ مقدمه یا Intro است.در مقدمه باید نکات بسیار زیادی را رعایت کنید. یکی از بهترین روشها برای زیباسازی محتوا استفاده از تگهای هدینگ برای تفکیک مقاله است. برای ساختارسازی حرفه ای سایت از نظر سئو؛ مراحل زیر را انجام دهید. همچنین میتواند بعد از انتشار صفحه روی دکمه منتشر شد کلیک کند تا برای شما ایمیل ارسال شود و در همین بخش میتوانید با نویسندگان سایت خود تعامل داشته باشید. پس با توجه به نتایج؛ هدف جستجو را تشخیص داده و به لندینگپیج مناسب اختصاص دهید.
ما در این دوره میخواهیم به این دنیای پرهیجان وارد بشیم و یاد بگیریم که چطور میتوانیم خودمان در این فضا فعالیت کنیم و وبسایتهای جذاب و کاربردی بسازیم. در دوره آموزش html css ، به زبانی ساده، مفاهیم کلیدی و پایهای اینترنت و وب رو بررسی میکنیم و در نهایت یاد میگیریم چطور وبسایتهای حرفهای طراحی کنیم. طراحی سایت با وردپرس برای کسبوکارها، بهویژه سایتهای شرکتی، فروشگاهی و سازمانی، گزینهای بسیار مناسب است. این پلتفرم به شما این امکان را میدهد که سایتهایی حرفهای و کاربرپسند بسازید، و در عین حال امکاناتی مانند درگاههای پرداخت اقساطی، ماژولهای مختلف و بهینهسازی سئو را در اختیار داشته باشید. با توجه به محبوبیت و قدرت وردپرس، بسیاری از کسبوکارها به سمت استفاده از این پلتفرم میروند تا سایتهای خود را طراحی کنند و در بازار رقابتی آنلاین به موفقیت برسند. لینکهای داخلی به موتورهای جستجو کمک میکنند تا ساختار سایت شما را بهتر درک کنند و به کاربران امکان میدهند تا به راحتی بین صفحات مختلف سایت حرکت کنند.
پس این نکته خیلی مهم است که در ابتدا سراغ کلمه کلیدی چند قسمتی و آسان تری برویم و بعد بر روی کلمات کلیدی متوسط (دو قسمتی) تمرکز کنیم. در این دوره، شما یاد میگیرید که چطور میتوانید سازنده انواع مختلف وبسایتها باشید. خیلیها فکر میکنن اینترنت و وب یکسان هستند، اما این دو کاملاً متفاوتند. اینترنت شبکهای جهانی است که کامپیوترها و دستگاههای مختلف را به هم متصل میکند. در حالی که وب بخشی از اینترنت است که از طریق آن، ما به صفحات وب و وبسایتها دسترسی پیدا میکنیم.
در این دوره آموزشی، ما به شما اصول و مفاهیم پایهای سئو را آموزش خواهیم داد. شما خواهید آموخت که چگونه با استفاده از تکنیکهای مختلف، محتوای وبسایت خود را به گونهای بهینه کنید که موتورهای جستجو بتوانند به راحتی آن را پیدا کرده و در نتایج بالاتری نمایش دهند. با این حال، نقشه سایت میتواند اطلاعات اضافی مفیدی مانند ویژگی “lastmod” که تاریخ آخرین بهروزرسانی صفحات را نشان میدهد، فراهم کند. این ویژگی به موتورهای جستجو کمک میکند تا بفهمند آیا نیاز به خزیدن مجدد یک صفحه خاص دارند یا خیر. ما باید عملکرد کلمات کلیدی را با استفاده از ابزارهای مانند گوگل آنالیتیکس، گوگل سرچ کنسول و غیره اندازهگیری و مانیتور کنیم. ما باید ببینیم که کدام کلمات کلیدی بازدید، کلیک، رتبه، تبدیل و غیره بیشتری را برای سایت ما ایجاد میکنند و کدام کلمات کلیدی نیاز به بهبود دارند.
کار با این نرمافزار ساده بوده و برای کسانی که تازهکار هستند، بسیار مناسب است. برای رسیدن به صفحه اول گوگل، باید اقدامات بهینهسازی وبسایت (SEO) انجام داد. این اقدامات شامل بهبود محتوا، بهینهسازی کلمات کلیدی، ساختار لینکها، سرعت بارگذاری صفحه، بهبود تجربه کاربری و دیگر عوامل مرتبط است. همچنین، ایجاد لینکهای ورودی (backlink) که سایت دیگری به سایت شما لینک داده باشد نیز میتواند در بهبود رتبه سایت در گوگل تاثیرگذار باشد. رعایت استانداردهای سئو تکنیکال و تولید محتوای ارزشمند میتواند شما را به صفحه اول نتایج گوگل برساند ولی برای کسب رتبه 1 و رقابت با سایت های قدیمی تر شما نیازمند لینک سازی خارجی برای سایت خود هستید. فعالیت در شبکه های اجتماعی، فروم های تخصصی، کامنت مارکتینگ، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و … را اصطلاحا سئو خارجی یا SEO Off-page می نامیم.
درواقع کلیه بخشهای سئو به همین شکل هستند و یعنی همه بخشها باید به شکل اصولی و دقیق، پیاده سازی شوند. مواردی به مانند محتوا نویسی، نمای سایت، پیاده سازی فنی و … جزو سئو داخلی به شمار میروند. AMP میتواند تاثیر فوق العاده بر روی تجربه کاربری و درنهایت بر روی سئو بگذارد. حالا اینکه این نتیجه به شکل منفی یا مثبت است دیگر بستگی به نحوه پیاده سازی آن دارد. شاید تجربه کاربری جزو مهمترین بخشهای استراتژی سئو در همه سایتها به شمار برود. برای همین نیاز است که حتما هر کاری که در سایت انجام میدهید به منظور افزایش تجربه کاربری باشد.
همچنین، گوگل در مرورگر خود (Chrome) سایت هایی که SSL ندارند را بهعنوان “غیر ایمن” نشان میدهد، که میتواند باعث کاهش کلیکها و نرخ پرش (Bounce Rate) شود. بهینه سازی محتوا، یک فرآیند پویا و مستمر است که نیازمند دانش، تخصص و کمی حوصله است. با به کارگیری اصولی و خلاقانه این فرآیند، میتوانید محتوایی ارزشمند و جذاب خلق کنید. اول بزارید بگم که معنی بهینه سازی محتوا چیه؟ ببینید در واقع بهینه سازی یا سئو محتوا به معنی یک فرآیندی دقیق و تخصصی برای ارتقای کیفیت و کارایی محتوا( متنی، تصویری، صوتی) است. بعد از انجام این مراحل روی قسمت new که در تصویر بالا هم میبینید کلیک می کنید، حالا برای پیدا کردن کلمه کلیدی هدفتون باید روی اولین بخش یعنی query کلیک کنید.
بسیاری از کارآفرینان با محدودیتهای مالی روبهرو هستند و به همین دلیل به دنبال روشهای بازاریابی مقرون به صرفه هستند. سئو به عنوان یک استراتژی بازاریابی اقتصادی و مؤثر شناخته میشود که میتواند بازدهی بالایی داشته باشد. با یادگیری تکنیکهای سئو، میتوانید بهطور طبیعی و بدون صرف هزینههای سنگین تبلیغاتی، مخاطبان هدف را به سمت وبسایت خود جذب کنید و از این طریق فروش خود را افزایش دهید. مدیریت زمان یکی از اساسیترین مهارتها در زندگی مدرن است که تأثیر عمیقی بر موفقیتهای شخصی و حرفهای دارد. در دنیای امروزی، جایی که حجم کارها و مسئولیتها به طور چشمگیری افزایش یافته، توانایی سازماندهی و استفاده بهینه از زمان به یک نیاز ضروری تبدیل شده است. زندگی روزمره با چالشهای زیادی مانند کار، تحصیل، خانواده و حتی تفریحات همراه است، و بسیاری از افراد با احساس کمبود وقت و استرس ناشی از عدم توانایی در مدیریت وظایف خود دست و پنجه نرم میکنند.
البته توجه داشته باشید قبل از اینکه از این کد استفاده کنید مطمئن شوید آدرسهای https روی سایت شما قابل دسترس است. با استفاده از این کد؛ تمام صفحات سایتتان به نسخه https خودشان هدایت میشوند. در این حالت بهترین روش استفاده از ابزارهای آنلاین ساخت اسکیما است. مثلا یک سایت شرکتی یا پزشکی یا چیزی شبیه به اینها دارید و نمیخواهید به صورت مداوم محتوا تولید کنید. سایتتان کوچک است و نمیخواهید خیلی آن را توسعه دهید و شاید سالی ۱۰ صفحه به صفحاتتان اضافه میشود.
اگرچه این اصطلاحات اهمیت چندانی ندارند، اما آشنایی با معانی آنها میتواند به شما کمک کند تا مفاهیم و اصطلاحات مربوط به سئو را بهتر درک کنید. موتورهای جستجو وقتی مورد استفاده قرار می گیرند که افراد بخواهند چیزی را در اینترنت جستجو کنند. موفقیت در سئو زمانبر است و به عوامل مختلفی مثل رقابت، کیفیت سایت و استراتژی شما بستگی دارد. معمولاً مشاهده نتایج قابل توجه، چند ماه (۶ تا ۱۲ ماه) زمان میبرد. همواره با آخرین تغییرات الگوریتمها و روشهای جدید سئو بهروز باشید.
با وجود این سیستمها، حتی برای انجام کوچکترین تغییرات در سایت نیازی به یک برنامهنویس ندارید. اما اگر تماموقت به یادگیری سئو بپردازید، احتمالاً میتوانید اصول آن را در ۱ تا ۲ هفته یاد بگیرید. این مهارت برای متخصصان بازاریابی دیجیتال، مدیران وبسایتها، صاحبان بلاگها، و هر شخصی که به دنبال بالابردن بازید آنلاین است، کاربردیه. یکی از شناخته شده ترین این ابزارها، Moz است که معیارهایی مانند Domain Authority (DA) و Page Authority (PA) را برای ارزیابی اعتبار یک دامنه یا صفحه ارائه میدهد. در ویدیو بالا به معرفی 12 روش رایج ساخت بک لینک می پردازیم و سپس به سراغ معرفی هر کدام می رویم.
شما می توانید برای مشاهده راه های ارتباطی با ما به صفحه تماس با ما سر بزنید. شما به راحتی می توانید مهارت یک سئوکار را از رتبه بندی سایت های تحت نظر او در گوگل دریابید. بنابراین رتبه بهتر مساوی است با فروش بیشتر که در نهایت منجر به درآمد بالا برای شما خواهد شد. خزنده های گوگل فاکتورهای نسبتا مشخصی برای درک محتوای صفحه دارند که در صورت رعایت آنها شانس شما برای کسب جایگاه افزایش می یابد. این فاکتورها را سئو داخلی می نامیم و برای موفقیت باید دقیقا بدانیم که این فاکتورها در سئو چیست. این دوره از کاملترین آموزش های حوزه سئو با بیان ساده می باشد ، ما در این آموزش سرمایه گذاری زیادی روی موفقیت بلندمدت کرده ایم.
البته یادتان باشد که حتما کلمه کلیدی آن صفحه را در عنوان صفحه خودتان استفاده کنید و ترجیحا در ابتدای عنوان باشد. شما خودتان را جای کاربر قرار دهید؛ شما خودتان به خودتان عنوان کاربر، از سایتی که زمان زیادی برای لودش طول میکشد خرید میکنید؟ قطعا نه! کرال باجت به میزان سرعت و تعداد صفحاتی گفته میشود که یک موتور جستجو توانسته در سایت شما کرال کند؛ پس بهتر است که رباتهای گوگل، صفحاتی را کرال کنند که برای شما ارزشمند است و آنها را از سمت صفحات بی ارزش دور کنید. در این حالت شما یا باید از برنامه نویس خودتان بخواهید که امکان اضافه کردن اسکیما به صفحات سایت شما ایجاد کند و یا اینکه از ابزارهای آنلاین برای اینکار استفاده کنید. جواب دادن به این سوال میتواند چندین ساعت طول بکشد؛ چون کارهایی که برای رسیدن به صفحه اول در گوگل نیاز است شاید روزها و حتی ماهها وقت شما را بگیرد و نمیتوان همه آنها را در چند جمله بیان کرد. الگوریتم E.A.T در سال 2017 منتشر شد که پس از انتشارش، سروصدای زیادی را هم به پا کرده بود.
زمانی که شما به دنبال یک آموزش سئو مناسب میباشید، حتما باید در مورد دادههای ساختار یافته به شما آموزش دهد. این موضوع به این دلیل حائز اهمیت است که شما بواسطه این دادهها میتوانید ارتباط بهتری با گوگل برقرار کنید و از طرفی استانداردهای سایت خود را نیز افزایش میدهید. طرحی صفحات با توجه به استانداردهای دادههای ساختار یافته باعث میشود که رتبه سایت شما نیز بهبود پیدا کند. شما میتوانید در انجمنهای مرتبط با حوزه کاری سایتی که دارید ارتباط برقرار نمایید و لینک سایت خود را در این انجمنها قرار بدهید. علاوه بر درسافت بک لینک شما میتوانید رابطها و کسب و کارهای زیادی را پیدا کنید که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند و اطلاعات مفیدی را کسب نمایید.
پس برای اینکه بتوانید در این مسیر پیشرفت کنید پیشنهاد می کنیم تا حتما روی خودتان سرمایه گذاری کنید و در دوره فیلم آموزش سئو شرکت کنید. موتور جستجوی گوگل یکی از معروفترین و پرکاربردترین موتورهای جستجو است. زمانی که کاربران به دنبال یک آهنگ، متن یا تصویر میگردند، گوگل دیتابیس خود را بررسی میکند و بهترین سایتها را بر اساس معیارهایی به کاربران نمایش میدهد. وظیفه اصلی موتور جستجو این است که محتوایی باکیفیت و مرتبط را به کاربر نشان دهد. سایت FreeSeoForEver.ir یک دورهی آموزش سئو ویدئویی آنلاین کامل، جامع، عمیق، با کیفیت و البته رایگان برای همه علاقهمندان به یادگیری سئو است.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری