صعودی به تقویت خودرو

از جمله تغیرات مربوط به چراغهای خودرو میتوان به دودی کردن چراغها، استفاده از لامپهای زنونی و چراغهایی با طراح

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

از جمله تغیرات مربوط به چراغهای خودرو میتوان به دودی کردن چراغها، استفاده از لامپهای زنونی و چراغهایی با طراحیهای متفاوت از نوع فابریک اشاره کرد. البته تیونینگ چراغها فقط به چراغهای جلو ختم نمی شود و چراغهای عقب نیز از این مورد استثنا نیستند و معمولا موقع تیون کردن چراغها، تمامی چراغها باید با هم تیون شوند تا یک دستی در چراغها حفظ شود و موجب دوگانگی در جلو و عقب خودرو نباشیم. برای تیون فنی خودرو میتوان حجم موتور را افزایش داد و با روشهایی قدرت موتور را افزایش و تقویت نمود. تقویت موتور خودرو با عوض کردن سرسیلندر را می توان به این صورت انجام داد که، از سرسیلندرهایی استفاده شود که به ازای هر سیلندر، دارای 8 سوپاپ و ی بیشتر هم هستند. این مطالعه نشان داد که هزینه کل طول عمر خودروها در آلمان بین ۰٫۶ تا ۱٫۰ میلیون یورو است. یکی از جنبههای اصلی سرگرمی جمعآوری کلکسیونی خودرو است. در بعضی موارد، رانندگان و صاحبین خودروها علاقه مند به پهن نشان دادن لاستیکهای خود هستند که این نوع لاستیکها ممکن است برای بعضی از خودروها مناسب نباشد. ممکن است تمامی تغیرات تیون خودرو در جهت نشان دادن ظاهری قدرتمند در خودرو باشد، قطعا در این حالت، یک سپر ظریف و کوچک نمی تواند این قدرت را القا کند و میبایست از سپری با خطوط ناملایم و حجیم تر استفاده کرد. در عمل تیون کردن فیلتر هوا، ما از فیلتری با خاصیت ویژهای که فیلترهای هوای معمولی ندارند استفاده میکنیم. شما با تعویض شمع های معمولی به شمع های سوزنی و ایریدیوم می توانید، عمل احتراق درون سیلندرها را بهبود ببخشید. با برنامهریزی مجدد و یا تعویض ECU خودروی خود، زمانبندی سوپاپها، مخلوط سوخت و هوا و دیگر ورودیهای اسب بخار خودروی شما تغییر خواهد کرد. نرم افزار با ECU از طریق شبکه های پیشرفته CAN و K-line با استفاده از آداپتورهای J2534 Pass-thru یا اترنت (Ethernet) برای رد و بدل داده ارتباط برقرار می کند.

پروگرامر خاص و پیشرفته BITBOX که در واقع نوعی ECU reflash software است. این کار امروز به یکی از مرسومترین روشها در نزد تینوینگ کارها تبدیلشده است. این کار باعث تخلیه راحتتر گازهای خروجی میشود. اما بعد از ورود خودروهای انژکتوری به بازار، عملکرد سیستم سوخت و جرقه در این خودروها بشدت محدود شد و از آنجا که بحث آلایندگی مورد توجه خودروسازان قرار گرفته بود، استفاده از دریچه گازهای برقی نیز رواج یافت تا بطور کلی ارتباط راننده با موتور به شیوه غیرمستقیم تبدیل گردد. از دهه ۱۹۷۰ میلادی، ترویج خودرو بهطور فزاینده ای به ویژگی برخی محافظه کاران تبدیل شد. ژاپن یک مثال افراطی است، مه با کاهش تلفات جاده ای به ۵۱۱۵ نفر در سال ۲۰۰۸ میلادی، که ۲۵ درصد از نرخ سرانه سال ۱۹۷۰ میلادی و ۱۷ درصد از نرخ سال ۱۹۷۰ میلادی به ازای هر مسافت طی شده توسط وسیله نقلیه مواجه شده. تنها در سال ۲۰۱۰ میلادی، ۱٫۲۳ میلیون نفر بر اثر تصادفات رانندگی کشته شدند. آلودگی هوایی بیرونی بهطور کلی سبب مرگ حدود ۹ میلیون نفر در سراسر جهان در طی یک سال میشود و دور نگه داشتن خودروها از مناطق پرجمعیت میتواند پیامدهای این آلودگی را کاهش دهد. با تمیز نگه داشتن فیلترهای هوا و سوخت، ماشین شما به طور مداوم حداکثر قدرت اسب بخار خود را خواهد داشت و به تقویت موتور ماشین کمک می کند. این همان تیون کردن ماشین است! همانطور که یک تغییر رنگ در چشم عادی توسط یک لنز، میتواند کل چهره را تغییر دهد، تغیر در نوع نور و دودی یا شفاف بودن چراغهای جلو خودرو میتواند تفاوت فاحشی بین خودرو تیون شده با نوع معمول خود باشد. یک خودروی تیون شده قرار است از لحاظ ظاهر و قدرت موتور، سرعت، مشخصات فنی و داخلی از خودروی مشابه خود بالاتر باشد. این به معنای کارکرد موتور با مخلوط رقیق سوخت و نتیجتاً افت توان موتور است. بهترین حالت به معنای تغییر قطعات فنی نیست بلکه تمامی موارد نظیر روغن ترمز، بنزین، هواکشها و غیره را کاملاً متناسب با استاندارد رعایت میکنند. آیا خودرو سنگین شما دچار شتاب (Acceleration) ضعیف و از حالت بهینه بودن MPG یا (Miles Per Gallon) خارج شده؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید به ازای کاهش هر 45 کیلوگرم شما میتوانید از سرعت بیشتری بهره ببرید. خوشبختانه با بهره گیری از آخرین نرم افزارها، دستگاه های عیب یاب، تسترها و پروگرمرهای اختصاصی قابلیت رفع و رجوع کلیه ایرادات فوق وجود دارد. در نهایت نرم افزار EVO-RACE برای پیدا کردن بهینه و با سهولت جداول و ماتریس های هگزادسیمال فریمور ایسیو بسیار کمک کننده است. یکی از مهمترین عناصری که در جریان احتراق موتور حضور دارد، اکسیژن است که مستقیما از هوای بیرون به درون موتور خودرو وارد می شود.این هوای ورودی به موتور قبل از وارد شدن به محفظه احتراق از فیلتر هوای خودرو گذشته تا بدون آلودگی و گرد و غبار، وارد موتور خودرو شود.فیلتر هوای معمولی خودروها خاصیت خنک کنندگی نداشته و از طرف دیگر توان ارائه هوای زیاد به موتور را در زمان نیاز ندارند.هنگامی که ما پای خود را روی پدال گاز می فشاریم، دریچه هوا به موتور بازتر می شود و اگر هوای کافی به موتور نرسد، مطمئنا نمی توان از موتور انتظار قدرت بیشتری داشت.فیلتر هوای اسپرت با سیستم خنک کننده این امکان را می دهد تا تمام نیاز موتور به هوا رفع گردد و در هنگام فشردن پدال گاز، هوای خنک سریعا به موتور انتقال یابد تا خودرو کم نیاورد. یکی از مهمترین عناصری که در جریان احتراق موتور حضور دارد، اکسیژن است که مستقیماً از هوای بیرون به درون موتور خودرو وارد میشود. هوای سرد چگالی بالاتری دارد (چگالی مولکولی بالاتر) که باعث می شود اکسیژن بیشتری وارد سیلندر شود تا با سوخت مخلوط شود. میتوانید از سرسیلندرهایی استفاده کنید که به ازای هر سیلندر هشت سوپاپ یا بیشتر دارند. در برخی وسایل نقلیه خاص ایسیو یا کامپیوتر خودرو به ما اجازه دسترسی های (Permission) های خاص از راه پورت دیاگ یا همان پورت OBD را نمیدهد و یا به علت قدیمی بودن ایسیو خودرو از استانداردهای پورت های عیب یابی (Dignosis) پشتیبانی نمی کند در نتیجه پروگرام از راه J-Tag یا K-tag و کابل های ISP جدید بسیار کمک کننده norbert performance است. اما پلیس با متخلفان همچنان برخورد میکند، زیرا چراغ زنونی که به صورت دستی روی هر خودرویی نصب میشود، استانداردهای لازم و کافی را ندارد. همچنین اگر نسبت به رفع اشکالات در همان مراحل اولیه یعنی خراج شدن داشبورد اقدام نمایید ، زیرا اگر هر چه زودتر ماشین خود را تعمیر کنید بهتر و خرج زیادی را روی دست شما نمی گذارند . در کل یکی روش های موثر تقویت موتور ماشین کاهش وزن ماشین و برداشتن المان های سنگین است.

همچنین سرعت و قدرت تولیدی خودرویی با وزن ۱.۸۱۴ کیلوگرم و قدرت ۴۰۰ اسب بخار، با خودرویی با وزن ۹۰۷ کیلوگرم و قدرت ۲۰۰ اسب بخار برابری میکند. نمونههای دیگر از سیاستهای اجرا شده در این شهر وضع مالیاتی ۱۸۰ درصدی بر خرید هر نوع خودرویی جدید و تغییر کاربری زمین و فضاهایی است که در گذشته توسط خودروها استفاده میشدهاست. مشکلات سخت افزاری، بروز عیب در برد ایسیو خودرو،ایرادات نرم افزاری و برنامه (Firmware) کامپیوترهای خودرویی از مشکلات شایع خودروهای سنگین که باعث اختلال در عملکرد صحیح وسیله نقلیه و یا حتی از کار افتادن آن می شوند. در صورتی که احساس می کنید وسیله نقلیه تجاری شما کند و سنگین است میتوان با بازنویسی نرم افزار و فریمور کامیون توسط مهندس داوود کلایی به شتاب، توان و کشش اصولی و مطلوبی دست پیدا کرد بنابراین برای تقویت کامیون، تقویت کامیونت، تقویت اتوبوس یا تقویت تراک ها ریمَپ ایسیو بسیار مقرون به صرفه است. سپرهای عقب و جلو میتواند متناسب با همان حجم و فضا به حالتهای متفاوتی تغیر پیدا کند که این نوع تغیر بستگی به تغییرات قبلی در تیونینگ خودروی شما دارد. آیا با مشکلات متداول زیر در خودروی سنگین خود مواجه شدید؟ همچنین در مرحله بعد شما برای باز کردن یک ایسیو مشکل دار به طور مثال اتوبوس مان نیاز به دستگاه پرس خاصی نیاز دارید تا بدنه سنگین این ایسیو را بتوانید باز کنید. اگر وسیله نقلیه شما از نوع خودروی هیبریدی با باتری ولتاژ بالاست ، به هیچ وجه به باتری دست نزنید و آن را اصلا لمس نکنید . اگر به خودروهای اسپرت و مخصوص مسابقات دقت کرده باشید، رانندگان این خودروها حتی صندلیهای قسمت عقب خودرو را نیز کاملاً حذف میکنند تا خودروی آنها سبکتر شود. علاوه بر وسایل اضافه میتوانید قسمتهای کماهمیت خودرو را جدا کرده و وزن خودرو را کاهش دهید. برای کاهش وزن خودرو میتوانید رینگ لاستیک را با یک نمونه کموزن رینگ عوض کنید که تأثیر خوبی در عملکرد خودرو خواهد داشت. زمانی که تولیدکنندگان و تأمین کنندگان سوخت نفت به خوبی تثبیت شدند، به پیمانکاران ساختمانی پیوستند تا در دولتها برای ساخت جادههای عمومی لابیگری کنند. به طور مثال در کامیون های ولو سوئد قطعات سخت افزاری خاصی وجود دارند که مانع دسترسی به اطلاعات فلش یا ایپرام ایسیو خودرو می شوند و به علت تحریم های اعمال شده علیه کشورمان باید با راهکارها، تهمیدات و لینک هایی که به مرور زمان با آن ها آشنا شدیم به خوبی به مشکلات فوق فائق بیاییم. ✅ در مرحله بعد باز هم تحریم های اعمال شده علیه کشورمان ایران واردات این قطعات را بسیار دشوار و حتی غیر ممکن کرده است و احتمال دپو شدن و برگشت کالا به کشور مبدا در گمرک وجود دارد و از این لحاظ بارها دچار ریسک های بسیار بالا شده ایم. 3. تغییراتی که منجر به تقویت شدن موتور خودرو می شوند. در این نوع پروژهها تلاش میشود تا یک فرایند پهنهبندی یا منطقهبندی دقیق به افزایش تحرک عابران پیاده و افزایش قرارگیری کارآمد ساختارهای شهری منجر شود. به طور کلی ریمپ با تغییرات حساب شده و دقیق براساس شرایط فیزیکی مکان جغرافیایی و سوخت موجود در جایگاه ها در پارامترهای آوانس جرقه (Spark Advance)، پاشش سوخت (Injection)، گشتاور (Torque) و …

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن