زبان خطوط هوایی واضح است - "سیستم های ایمنی هواپیما غیرقابل استفاده تلقی می شوند" و "اکثر مسافران و حمل کنندگان اساساً زمین گیر خواهند شد".
آنچه نگران کننده است راه اندازی شبکه تلفن همراه 5G در ایالات متحده است.
ده شرکت هواپیمایی بزرگ، از جمله خطوط هوایی یونایتد و دلتا، دیروز نامه ای خشمگین به سازمان تنظیم کننده هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) ارسال کردند و نگرانی های جدی خود را در مورد فناوری جدید ابراز کردند.
خطوط هوایی ایالات متحده هشدار می دهند که 5G می تواند هواپیماها را زمین گیر کند و باعث "آشوب" شود.
خطوط هوایی نگرانند که سیگنالهای دکلهای تلفن همراه 5G که به تازگی نصب شدهاند، با یکی از اجزای اصلی هواپیما - بهویژه ارتفاعسنج، دستگاهی که به خلبانها نشان میدهد که چقدر از زمین فاصله دارند، تداخل ایجاد کند. ناگفته نماند که این وسیله کاملاً حیاتی است، به ویژه برای فرود در شرایط دید کم مانند مه.
خطوط هوایی می گویند که اگر دکل های 5G در فاصله دو مایلی فرودگاه قرار گیرند، می توانند ارتفاع سنج را مسدود کنند.
آنها می گویند خطر آنقدر جدی است که مجبور می شوند هواپیماها را ترک کنند و به طور بالقوه هزاران پرواز در روز را متوقف می کنند و صدها هزار مسافر را تحت تأثیر قرار می دهند.
مناطق حائل
FAA می گوید که با فرودگاه ها و شرکت های تلفن برای ایجاد "مناطق حائل" که در حال حاضر در حدود 50 فرودگاه وجود دارد، از جمله مراکز مهمی مانند JFK نیویورک و لس آنجلس بین المللی کار می کند.
اما خطوط هوایی می گویند که کار به اندازه کافی دور و به اندازه کافی سریع پیش نمی رود.
آیا پس از آن باید نگران پیامدهای مشابه در بریتانیا، اروپا و سایر نقاط جهان باشیم، جایی که اجرای 5G در حال حاضر پیشرفته است؟ ظاهرا نه.
تفاوت های کلیدی در نحوه عملکرد سیستم ایالات متحده وجود دارد. برای شروع، شبکه 5G ایالات متحده قدرتمندتر از سایر کشورها است (طبق گفته FAA حدود دو و نیم برابر قدرتمندتر است)، که به این معنی است که خطر تداخل بیشتر است.
5G: چیست، چه کاری انجام خواهد داد و آیا ایمن است؟
دلیل نیاز شبکه 5G ایالات متحده به قدرت بیشتر این است که با فرکانس کمی متفاوت از شبکههایی مانند بریتانیا و اروپا کار میکند. فرکانس در ایالات متحده به فرکانس استفاده شده توسط ارتفاع سنج هواپیما نزدیکتر است و این یکی دیگر از دلایل نگرانی برای خطوط هوایی است.
در نهایت، در کشورهای اروپایی مانند فرانسه، دکلهای تلفن همراه باید به سمت پایین هدایت شوند و سیگنالها را از آسمان دور کنند تا بتوانند تداخل ایجاد کنند. در ایالات متحده اینطور نیست.
در بریتانیا، اداره هوانوردی غیرنظامی می گوید که با وزارت دفاع و آفکام، که ارتباطات راه دور را برای تضمین امنیت 5G تنظیم می کنند، همکاری می کند. این سازمان میگوید هیچ حادثهای در هواپیماهایی که تحت تأثیر این فناوری جدید قرار گرفتهاند گزارش نشده است و به تجربیات مشابه در سایر کشورها از آن اشاره میکند.
اما برای مسافران بریتانیایی که از ایالات متحده بازدید، ترک یا ترانزیت می کنند، این اختلاف بین خطوط هوایی و تنظیم کننده ها به شدت متوقف خواهد شد.
شرکت های تلفن همراه (به ویژه Verizon و AT&T) قبلاً راه اندازی برخی از زیرساخت های 5G را به تعویق انداخته بودند، اما قرار بود در 19 ژانویه از سر گرفته شوند.
پروازها ممکن است با تأخیر یا تأخیر انجام شوند
اگر آنها به جلو حرکت کنند، خطوط هوایی تهدید به انجام پروازهای زمینی، حتی در فرودگاه هایی با مناطق حائل می کنند.
نه تنها برنامه های مسافران می تواند به هرج و مرج کشیده شود: FedEx Express یکی از شرکت هایی است که از نگرانی ها در مورد تامین واکسن های کرونا شکایت دارد.
خطرات واقعاً زیاد است و شاید این خط هرگز نباید به چنین نقطه جوشی برسد.
5G سال هاست که روی کارت ها وجود دارد. قوانین ایمنی هواپیما ریشه عمیقی دارد. همه مشکلات بین این دو باید خیلی زودتر حل می شد.
در عوض، مسافران اکنون می توانند بین تقاضاهای رقابتی برای سفر هوایی ایمن و راحت و اتصال تلفن همراه گیر بیفتند.
[ad_2]
مقالات مشابه
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- علوم و تجهیزات آزمایشگاهی - مجله جادوی آزمایشگاه
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- ترفند های خانه داری و زندگی - مجله کلور هکس
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی