‘کنار’: بومی تئاتر رهبران سوار موج تغییر

Category: کارما No comments

در ماه گذشته بیش از 300 سیاه بومی و مردم از رنگ (BIPOC) تئاتر سازان در نامه ای به “سفید آمریکا تئاتر”.

“ما شما را ببینید. ما همیشه به شما دیده می شود. ما را به تماشای شما وانمود به دیدن ما” در این نامه آمده است: قبل از رفتن به توصیف سیستمیک نژادپرستی در تئاتر, برنامه نویسی, نمایندگی, تصمیم گیری, تعامل جامعه و بودجه.

نوشته شده در میان مداوم Black Lives Matter تظاهرات در کشورهای حرف (و با خواسته است که به دنبال) امضا شد توسط هنرمندان مانند بیلی پورتر, Sandra Oh and Lin-مانوئل میراندا.

در ضمن تمام قطعات از هنر و رسانه ها در حال رفتن را از طریق یک حساب با نژادپرستی نمایندگی و نابرابری.

در موسسه ملی هنرهای دراماتیک در سیدنی بیش از 100 فارغ التحصیلان, دانشجویان و کارکنان سابق امضا نامه ای را متهم به مدرسه “سیستماتیک و نهادینه نژادپرستی”.

در آب و هوای این خواسته ما سه بومی تئاتر رهبران در مورد وضعیت تئاتر در استرالیا و چه چیزی نیاز به تغییر است.

‘این است که ما جدول’

پرت Yirra Yaakin یکی از تعداد انگشت شماری از بومی-چراغ تئاتر شرکت ها در استرالیا.

پس از آن آغاز شد و در سال 1993 این شرکت برای اولین بار بیش از 50 عمده آثار در جشنواره از جمله Hecate — یک Noongar-زبان گفتن از مکبث است که برای اولین بار در این سال را پرت جشنواره است.

Yamatji زن اوا فضل Mullaley گرفت تا نقش مدیر هنری در Yirra Yaakin سال گذشته است.

Yirra Yaakin artistic director Eva Grace Mullaley with blue hair and a tattoo on her arm that says "Yamatji"
Mullaley می گوید Yirra Yaakin ارائه می دهد یک فضای که در آن برای اولین بار سازمان ملل بازیگران “آیا باید به مبارزه با دیگر” به صدا.(عرضه شده: جیمی جیمز)

“ما می خواهم انجام بسیاری از mainstage و بزرگسالان نشان می دهد نوشته شده به آموزش غیر بومی مردم برای عدم وجود یک کلمه بهتر به ‘وضعیت’ از مردم بومی و من علاقه مند است که دیگر” Mullaley می گوید.

“من می خواهم پرداخت شده است با توجه به ملی گفتگو و از آن زمان ما متوقف ساخت تئاتر برای مخاطبان است. و است که می گویند من می خواهم به حذف هر کسی آن را فقط سرود من در حال حاضر است: ‘این جدول ما اما شما خوش آمدید در آن’.”

او می گوید: این تغییر در رویکرد منجر به Yirra Yaakin اول سازمان ملل مخاطبان در حال حاضر در حدود 30 درصد بالاترین در کشور است.

“بیشتر ما فکر می کنم از بومی تئاتر به عنوان مسائل مبتنی بر بیشتر احساس می کنم ما تبدیل به یک مسئله ما مسئله نیست. این راه ما درک شده است که این موضوع می گوید:” Mullaley.

“ما نیاز شرکت های مانند Ilbijerri و Moogahlin به شما نشان می دهد که ما سه بعدی افراد است. اما اغلب برای نشان دادن خودمان است که این مورد از آنجا که ما در حال تدریس بنابراین اغلب که ما یک کلیشه یا ما کمتر [از] یا ما شایسته نیست. شرکت های ما وجود داشته باشد برای فشار علیه آن.”

Darkened stage with night skyline with trees projected in background, and group of 8 crouched around woman standing arms out.
Yirra Yaakin توسعه Hecate در ارتباط با بل شکسپیر است.(عرضه شده: پرت جشنواره/دانا هفته)

Mullaley می گوید او به واشنگتن نشان می دهد قرار داده و در mainstage استرالیا تئاتر شرکت های بازجویی چگونه آنها را به تصویر بکشد افراد بومی.

“بنابراین اغلب ارائه اطلاعات نادرست حاکم است و آن زمانی است که نشان می دهد نوشته شده است از یک غیر بومی دیدگاه در مورد مردم بومی … [در آن] ما در حال کلیشه یا ما عصبانی هستید یا ما زندگی تروما در هر لحظه از زندگی ما است.”

در شرایط از آنچه که او انتظار دارد که از سفید-چراغ تئاتر Mullaley تماس برای شرکت ها برای استخدام بومی معماران و طراحان در بسیاری از نقش ها در محصولات خود را.

گام بعدی این است که برای شرکت ها برای گوش دادن به و افتخار درخواست های ساخته شده توسط افراد بومی را استخدام کنند.

“من فقط می خواهم برای هموار کردن راه برای آنها را به انجام آن حق هستند زیرا ذوات بهتر از ما کوچک تا متوسط شرکت ها و آنها را یک تعهد به نمایندگی از استرالیا به عنوان آن است.”

داستان ما, صدای, طنز

راشل Maza (Yidinji و Rashād) مدیر هنری از ملبورن Ilbijerri تئاتر شرکت و نسل دوم در خانواده منجر به بومی تئاتر: در 70s پدرش باب Maza کمک کرد راه اندازی ملبورن Nindethana تئاتر — استرالیا اولین بومی تئاتر شرکت و همچنین ملی, سیاه, تئاتر در Redfern.

Rachael Maza smiles at the camera in front of a black backdrop.
راشل Maza مدیر هنری از استرالیا طولانی ترین در حال اجرا Aboriginal and Torres Strait Islander تئاتر شرکت می باشد.(عرضه شده: Ilbijerri تئاتر شرکت/استیون Rhall)

Maza کار کرده و سالها به عنوان یک بازیگر به طور مستقیم تجربه مسائل شرح داده شده توسط Mullaley.

“تجربه به عنوان یک بومی بازیگر چیدن یک اسکریپت است که نوشته شده است توسط برخی از غیر بومی فرد در برخی از بزرگ سفید تولید شرکت و یا هر آنچه در آن است که کیفیت بسیار وحشتناک آن است که چنین ارائه اطلاعات نادرست” او می گوید.

Maza می گوید یک دهه و بیشتر از خواندن این نوع اسکریپت ها به رهبری او را به این مدیر هنری نقش در Ilbijerri در سال 2008.

“این شرکت کاملا در مورد آنچه که من بیشتر نا امید کردن در مورد. پس من گفتم: “خوب من نیاز به قرار دادن پول خود را که در آن دهان من است. اگر من می خواهم برای دیدن داستان به خوبی و سپس شروع به ساخت آنها’,” Maza می گوید.

“در قلب این شرکت [Ilbijerri] ایجاد سیستم عامل برای ما داستان برای صدای ما شنیده شود و جشن — به خصوص در نور کار شده است که در طول تاریخ ساخته شده در این کشور در مورد که ما که هستیم اغلب ساخته شده توسط ما است.”

Stage with 8 people seated at wedding reception table and red-metallic mylar curtain behind.
Maza می گوید وجود یک موضوع “non-PC” کمدی اجرا می شود که از پدرش به کار Ilbijerri آخرین تولید و روابط سیاه.(عرضه شده: پرت جشنواره)

آثار ساخته شده تحت Maza هنری جهت شامل 2015 زیبا یک روز و جک Charles V تاج که در آن بازیگر کهنه عمو جک چارلز گفت: داستان زندگی خود را از سرقت نسل بازمانده به Koori تئاتر در 70s و فراتر از آن.

که تولید برای اولین بار در سال 2010 و دست آورد Helpmann نامزدی برای چارلز قبل از تور به مدت هشت سال و در حال حاضر در دسترس برای جریان.

Maza می گوید وجود یک نسب “non-PC” طنز اتصال پدرش کار به نوع بومی تئاتر که به تازگی ساخته شده از جمله Nakkiah لیو را پخش (به عنوان مثال Blackie Blackie قهوه ای و سیاه است و سفید) و Ilbijerri آخرین تولید همکاری با نیوزیلند Te Rēhia تئاتر به نام سیاه و روابط.

The actor stands, wearing a blue wig, facial makeup and a bustier emblazoned with the Aboriginal flag.
مگان Wilding انجام در سیدنی تئاتر شرکت 2018 تولید Nakkiah لیو را Blackie Blackie قهوه ای است.(عرضه شده: سیدنی تئاتر شرکت/دانیل Boud)

“از من فوری تجارب Ilbijerri تئاتر [فکر کنم] وجود دارد باور نکردنی در حال رشد تقاضا برای کار ما و تئاتر به طور گسترده تر می گوید:” Maza.

با وجود خوش بینی Maza است که همه بیش از حد آگاه از مشکلاتی که باقی بماند — از بومی مرگ در دوران بازداشت و روزمره نژادپرستی به پاسخ منفی به Meyne وایت برق تک صدایی در س+A.

“ما در حال ساخت گام های کودک. من معتقدم که ما در حال حرکت رو به جلو, اما بدیهی است که ما باید یک راه طولانی برای رفتن” او می گوید.

‘یک اول ملت لنز’

رودا رابرتز (Bundjalung) بخشی از این گروه که تشکیل بومی تئاتر ملی اعتماد در اواخر 80s.

رابرتز و دیگر اعضای هیات موسس (از جمله لیدیا Miller, برایان Syron و جاستین ساندرز) موجب شد در, در بخش, توسط تجربیات خود را انجام “دو بعدی کاراکتر”.

“نقش ما اخذ خواهد شد ‘جین’, این, مست, فاحشه … شما می توانید در تنظیم و می دانم که شما می توانید اضافه کردن یکی دیگر از لایه ای به این” او به یاد می آورد.

“که هنوز هم رخ می دهد بسیاری امروز در یک حس که در آن برای اولین بار سازمان ملل اجرا خواهد شد که برای انجام یک چک پس زمینه در شخصیت خود را برای اطمینان از تاریخ و محل و سیاست درست است و چیزی که آنها را مجبور به انجام به عنوان یک هنرمند است.”

Roberts sits in a wicker chair with her chin in her hands next to a mirror and inverted reflection.
“بسیاری از ما برای اولین بار سازمان ملل معماران و طراحان است که همیشه وجود دارد این عنصر فرهنگی سمت و تعهدات آمده است که با این که” رابرتز می گوید.(ABC هنر: آنا Kucera)

رابرتز بود که موسس و مدیر هنری بومی در جشنواره هنر از خواب در سال 1997 و در سال 2012 او به تازگی ایجاد شده نقش رئیس اول سازمان ملل برنامه نویسی در خانه اپرای سیدنی.

“جالب است با dialogue رفتن در سراسر جهان در حال حاضر … داشتن که برای اولین بار صدای ملت در خانه اپرا کمک می کند تا با تغییر نگرش و موقعیت و امکان دید بیشتر از کشورهای مردم” رابرتز می گوید.

“این مورد اطمینان ما برای اولین بار سازمان ملل برنامه نویسی از اولین ملل لنز در یک سازمان مانند خانه اپرای سیدنی” او می افزاید.

Red-lit cabaret stage. Bare-torso performer stands on one leg with other bent so foot on knee, balancing, wearing red lap lap.
در سال 2019 رابرتز ایجاد بومیان وحشی به جشن میراث, از سازمان ملل نوازندگان سیرک.(عرضه شده: لیزا Maree ویلیامز/گتی ایماژ)

رابرتز خود بودجه دادن او قدرت تصمیم گیری بیش از آنچه که به کمیسیون و ارائه یک پلت فرم برای, و توانایی برای پاسخ به نیازهای جوامع و شکاف در هنر صنعت است.

چیزی که منجر به ایجاد کاباره بومیان وحشی است که برای اولین بار در سال 2019 و همچنین سالانه رقابت رقص رقص مناسک که او شروع به در سال 2015.

“در هر [بومی] جامعه وجود دارد متولیان songlines است که بسیار مهم است به نقشه برداری و حافظه از کشور … songlines داستان و رقص که در آن ما را دریافت کنید که اطلاعات و اگر یکی از کسانی که متولیان می میرد — وجود دارد می رود songline,” رابرتز می گوید.

“بنابراین من متوجه شدم وجود دارد تا به حال به کار احیا انجام می شود به اطمینان حاصل شود که نسل بعدی را از دست نمی این رقص که هزاران و هزاران و هزاران و هزاران سال است.”

an indigenous dance troupe performing in front of the sydney opera house
Muggera یک بومی گروه رقص از وسترن سیدنی موفق به کسب $20,000 جایزه در سال 2019 رقص مناسک.(عرضه شده: Jaimi شادی)

رقص مراسم خواهد بود رفتن آنلاین در این سال با توجه به COVID-19 که بدان معنی است که بیشتر جوامع بدون منابع برای رسیدن به سیدنی می توانید بخشی را.

رابرتز می گوید بیشتر انجام می شود را برای اولین بار سازمان ملل به استرالیا مراحل به دنبال کار از صفحه نمایش استرالیا بومی بخش که او می گوید موفق شده است در ایجاد ظرفیت در صنعت فیلم.

‘این است که یک موج’

Mullaley موافق با Maza — چیزی است که وجود دارد تغییر در حال حاضر.

“گام های کودک بهتر از هیچ اقدامی. و کل جهان فقط متوجه شدم که تغییر نمی کند و شما را بکشند تا این زمان برای تغییر” Mullaley می گوید.

“COVID و زندگی ماده در حرکت هستند به ما نشان میدهد که می خواهید وجود دارد برای کمتر ارائه اطلاعات نادرست از ملت و مردم از رنگ در جهان است, نه فقط در این کشور است. و این یک موج است که ما می خواهیم به نگه داشتن است.”

هنوز این تغییر اتفاق می افتد بیش از حد به آرامی برای او — و در حالی که همه چیز را به حالت عادی بازگشت در غرب استرالیا به عنوان COVID-19 نگه داشته شده است در خلیج عادی است نه آنچه که او را پس از.

“من واقعا معتقدم که اکنون زمان آن است که ما باید این تغییرات بزرگ به سوی برابری و تغییرات نسبت به گوش دادن به مردم است که درک این زمین بهتر از هر کس دیگری در این سیاره است.”

A woman with gray hair and black dress on stage, a dark blue background
دلا Rae موریسون به عنوان Hecate در Yirra Yaakin را Noongar-زبان reimagining از شکسپیر مکبث.(عرضه شده: Dana هفته)

رابرتز می خواهم برای دیدن افراد بومی بیشتر “جاسازی شده” در بخش هنر.

“من خیلی خونین بیش از چگونه هر سال هنگامی که آن را NAIDOC هفته یا آشتی هفته [سازمان] برو “بیایید یک blackfella ما بهتر تیک جعبه”.

“ما نیاز به انجام این کار به عنوان بخشی از فرهنگی ما پارچه به عنوان یک ملت است. آن را به در هر بخش و در هر هنر [منطقه] وجود دارد نیاز به برای اولین بار در سازمان ملل, از آنجا که ما استعداد.

“ما بازی میزبان قدیمی ترین زندگی تطبیق با فرهنگ در این سیاره پس بیایید ارزش است و کار با آن است.”

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>