هشت حقایق همه باید پژو 205 تقویت شده

در کابین، قطعاتی شامل دستگیره درها، پره های دریچه کولر، شستي ترمزدستی و درِ داشبورد از جمله تغییرات ظاهری آن

توسط مدیر سایت در 6 اردیبهشت 1402

در کابین، قطعاتی شامل دستگیره درها، پره های دریچه کولر، شستي ترمزدستی و درِ داشبورد از جمله تغییرات ظاهری آن محسوب می شوند. همچنین قطعات فایبرگلاس این خودرو مثل زه درها، دستگیره درها و زه سپر جلو همرنگ با بدنه است که اصطلاحا به آن پک لوک گفته میشود و جذابیت این خودرو را دو چندان کرده است. به حدی که در دنده 1 با دور 7500 و به سادگی لذت برن اوت بدون تلاش برای مهار کردن ماشین رو تجربه میکنین و اگر کمی بی رحمی به خرج بدید دنده 2 هم داستان مشابه خواهد داشت که در عکس ها و فیلم مشخص است! رانندگی با دو هات هچ ساده آنالوگ تجربه ای است که باید به صورت دوره ای انجام شود تا به ما یادآوری کند که لذت رانندگی چیست. تجربه شتاب و فشرده شدن تو صندلی در دنده 1 تا سرعت 70 کیلومتر در ساعت حتی با وجود جلوگیری ESP از فول تراتل شدن دریچه و ادامه این شتاب G که ضربان قلب شما رو تند میکنه در دنده 2 تا سرعت 110 چاره ای جز استفاده از اصطلاح موشک روی این 206 دوست داشتنی برای شما نمیگذاره! پژو سیتروئن از نمونههای تقویت شده این موتور حتی در مسابقات نیز استفاده میکرد.

در دنیای حرفهای تیونینگ رسم است که اگر خودروی از نظر فنی و قوای محرکه ارتقاء پیدا کند، به همان میزان نیز باید ترمزهایش بهینه سازی شود زیرا کنترل یک خودی قدرتمند با ترمزهای ضعیف کاری نشدنی است.بههمین دلیل تیونر بوستر و تعدادی از متعلقات سیستم ترمز را با نمونههای مورد استفاده در مدلهای RC جایگزین کرده است که میتواند به خوبی خودرو را متوقف ادامه مطلب کند. همچنین در صنعت خودروسازی رسم است که اگر خودرویی از نظر فنی و قوای محرکه ارتقاء پیدا کند، به همان میزان نیز باید ترمزهایش بهینه سازی شود، زیرا کنترل یک خودروی قدرتمند با ترمزهای ضعیف کاری نشدنی است. پژو 206 RC با موتور 2000 تنفس طبیعی با 180 اسب قدرت موتور RC بسیار موتور خوب و مناسبی برای شتاب و قدرت بالا و همچنین برای تقویت هست. شتاب 0-100 این اتومبیل 7.4 ثانیه بود و سرعت آن تا 220 کیلومتر بر ساعت میرسید و دارای 180 اسب بخار قدرت بود. 206 با اين موتور شتابي در حدود 7.4 ثانيه براي 0 تا 100 ميتواند داشته باشد که با همين شتاب ميتوان خيلي از غولهاي بازار ايران را شکست داد.

نماي عقب تيپ RC تفاوت زيادي با نمونههاي ديگر ندارد، تنها ميتوان به سيستم اگزوز متفاوت با سر اگزوزهاي دوبل آن و يک بالچه که تأثير بسزايي در زيبايي اين خودرو گذاشته بیشتر بدانید است، اشاره کرد. اين تيپ که RC نام دارد هم از نظر ظاهر و هم توان موتوري، از تيپهاي ديگر برتر است، هنوز هم بعد از گذشت سالها در جهان طرفداران و مخاطبان خاص خود را دارد. اگر بتوانيم چشمانمان را که غرق در ابهت اين خودرو است، کمي بچرخانيم و از کنار به آن نگاه کنيم دو در بودن اين خودرو توجه ما را به خود جلب ميکند و اين يعني تير خلاص کارخانه پژو به سمت دل هر جواني که سوداي سوار شدن بر اين خوردرو را در سر ميپرورد. سوار شدن بر این بروگ ها در جاده های زیبای توسکانی واقعا سرگرم کننده بود. از این هنوز فرمان این واقعا سخت است و شما باید در حین مانور گریه کنید ، اما مانند 106 ، به محض شروع دوچرخه راحت تر می شوید. شرکت پژو جزو شرکت های خودروسازی مطرح جهان است و مانند خودروسازان داخلی ما نیست که با افزودن چند آپشن و تغییرات جزئی در ظاهر خودرو، یک نسخه جدید معرفی و روانه بازار کند، بلکه تغییرات اساسیتری روی خودروها اعمال میکند.

این خودرو شاید جزو خودروهای کلکسیونی رنو محسوب میشود چرا که فقط در 500 نسخه تولید شده. چرا با وجود علاقه مندان و طرفداران زیـاد حمایت ها از اتومبیلرانی و موتور سواری کم هست؟ غربیلک فرمان اين خودرو با نمونه 207 RC تعویض شده و بسیار خوش دست تر است. رنو دو سری از توربو را به بازار عرضه کرد که نمونه اول برای گرفتن تاییدیه FIA بود و بسیار نزدیک به نمونه رالی، اما نمونه دوم با پسوند2، در حقیقت بسیار شهریتر بود و کابینی سادهتر و راحتتر داشت و برای فروش در تیراژی بیشتر و به مشتریانی ساخته شد که علاقه به راندن خودرو در شرایط روزمره داشتند. در جلوي اين تيپ دو چراغ شور هم به چشم ميخورد که هنگام استفاده از برف پاک کنهاي خودرو آب را با فشار زياد روي چراغها اسپري ميکند. خانواده ی پژو ۲۰۶، در ایران به طور کلی از دو پیشرانه ی ۱۴۰۰ سی سی ۸ سوپاپه با کد TU3، و ۱۶۰۰ سی سی ۱۶ سوپاپه با کد TU5 استفاده میکند. براي اين تيپ پژو يک پيشرانهي 4 سيلندر 2.0 ليتري 16 سوپاپ با کد EW10 J4S در نظر گرفته که توانايي توليد 178 اسب بخار در دور موتور 7000 دور در دقيقه و گشتاور 202 نيوتن متري در دور موتور4750 دور در دقيقه را دارد در حالي که نمونههاي وارد شده به کشور از نوع Tu3 و Tu5 بوده که به ترتيب 1.3 و 1.5 ليتري بوده و نمونۀ Tu5 حداکثر توان خروجي 110 اسب بخار را دارد.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد کلیک کنید بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 6 اردیبهشت 1402


avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 7 اردیبهشت 1402