با اصول سئو و بهینه سازی سایت آشنا شوید

منظور از هدف جستجو در سئو که با عنوان هدف و قصد کاربر هم نامیده می شود، اولین دلیلی است که شخص اقدام به جستج

توسط AKHBARESHOMAAA در 22 شهریور 1401

منظور از هدف جستجو در سئو که با عنوان هدف و قصد کاربر هم نامیده می شود، اولین دلیلی است که شخص اقدام به جستجو می کند. این کار نه تنها به درک بهتر گوگل از هدف شما کمک می کند؛ بلکه کاربر را مطمئن می کند که محتوای این صفحه پاسخ نیاز وی است.


سئو وب سایت

در تکمیل همین مثال باید بگوییم که هدف کاربر از جستجوی “آموزش تولید محتوا” به دنبال مطلبی جامع و دقیق است که با خواندن آن بتواند به پاسخ سوالات خود برسد. بنابراین در وهله ی اول کیفیت را مد نظر داشته باشید اما حتی الامکان سعی کنید به صورت جامع به آن مطلب بپردازید تا طول محتوای شما نیز مناسب باشد.


بررسی سئو وب سایت

اما این نکته را به یاد داشته باشید که نباید کیفیت مقالات را فدای کمیت کرد. این محتوا می تواند شامل اخبار جدید، آموزش و چک لیست های مهم باشد و به طور معمول ترکیبی از متن و رسانه های مختلف است.


در قدم اول باید بدانید که وقتی کاربر عبارت ” آموزش تولید محتوا” جستجو می کند، توقع دارد با چه محتوایی روبرو شود. پیش از آن که به آموزش نوشتن محتوای سئو شده بپردازیم، باید تعریف درستی از محتوا داشته باشیم.


صفحات استاتیک : صفحات استاتیک صفحاتی هستند که محتوای آن ها به مرور زمان تغییر نخواهد کرد و در بازه های زمانی طولانی ثابت هستند. مهم نیست که محتوای شما در کدام یکی از دسته های نامبرده قرار می گیرد، برای آن که بتوانید نظر کاربر و گوگل را جلب کنید باید نکات زیر را در دستور کار خود قرار دهید.


منظور ما از محتوا صرفا محتوای متنی نیست و سایر مدل های محتوایی مانند تصویر، ویدیو، صوت، انیمیشن، اینفوگرافیک و … این نکته در کشور ما تا حدی کمرنگ است چرا که متاسفانه هنوز گوگل در زبان فارسی نمیتواند این ارتباطات معنایی را دقیق بررسی و شناسایی کند.


اینکه در صورت صحبت کردن با یک برنامه نویس و طراح سایت، باید بتواند صحبتهای ما را درک کند و از همه مهمتر اینکه خواستههای خود را به او بیان کند.به هر حال یکی از اصول مهم سایت، ساختار درست آن است.


سئو سازی وب سایت

با توجه به اینکه به دنبال ساخت سئوکاران درجه یک برای بازارکار هستیم و میخواهیم خروجی دوره بسیار باکیفیت باشد، پس ناچاریم که افراد را گلچین کنیم و صرفا روی افرادی طی این یک سال کار کنیم که استعداد و انگیزه بالایی داشته باشند.


سئوی فنی یا تکنیکال دارای پارامترهای تکنیکی است که بر نمایش یک وب سایت در موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. بهترین روش سئو سایت چیست؟ برای آن که بتوانید این کلمات کلیدی را پیدا کنید، ابزارها و روش های متنوعی وجود دارد اما ساده ترین راه این است که کلیدی اصلی خود را در کادر جستجوی گوگل وارد کنید و با زدن دکمه اسپیس منتظر بمانید تا پیشنهادات گوگل برای شما ظاهر شود.


سئو صفحات سایت

در سال های گذشته تکرار کلمه کلیدی به سئو شدن محتوا کمک می کرد اما با توجه به تغییرات و پیشرفت گوگل دیگر این تکنیک جواب نمی دهد. گوگل بیش از 200 پارامتر دارد اما اکثر این پارامترها حول رضایت کاربر می چرخند.


به همین دلیل پیش از هر چیزی باید رضایت و هدف کاربر از جستجو را مدنظر داشته باشید. به همین دلیل بهتر است که رسانه های مختلف را با متن آمیخته کنید تا علاوه بر جلب رضایت کاربر، گوگل نیز متوجه محتوای صفحه ی شما شود.


درک گوگل از محتوای متنی نسبت به انواع دیگر به ویژه در زبان فارسی بهتر و کامل تر است. پیش از آن که دست به قلم شوید، باید بدانید که کلمات کلیدی محتوای شما چه چیزهایی هستند. صفحه اصلی سایت در این کلمات جایگاه مناسب کسب کرده یا یکی از صفحات داخلی؟


متاسفانه بیشتر طراحان سایت و برنامه نویسان، به کلمات کلیدی اصلی را که بیشتری جستجو در گوگل دارد، توجهی نمی کنند و ساختار سایت خود را بدون اصول رعایت اصول سئو، طراحی می کنند. بعد از آن که لیستی از این کلمات را بدست آوردید باید آن ها را بر اساس مفاهیم زیر دسته بندی کنید.


طبق اخرین آمار 65 درصد جست و جوی مردم کشور نام برده با این سایت انجام می شود. این شبکههای اجتماعی اعتبار سایت شما را افزایش داده و باعث دیده شدن آن در SERP میشوند. یکی از بخش های سئو، با نام سئوی داخلی شناخته می شود و سئوی محتوا نیز زیر مجموعه ی این بخش محسوب می شود.


بهبود تجربه کاربری: یکی از فاکتورهای اصلی رتبهبندی گوگل، ارائه تجربه کاربری خوب به کاربران است. محصولات : برای آن که کاربران با خدمات و محصولات شما آشنا شوند، باید برای هریک توضیح مناسبی را ارائه کنید.


همانطور که گفتیم کلید اصلی را باید در h1، آدرس و عنوان صفحه درج کنید. مهم ترین بخش هر محتوا اولین پاراگراف آن است؛ بنابراین باید در این قسمت نیز کلید اصلی را بیاورید. این ابزار از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند و به راحتی می توانید تحقیق کلید را انجام دهید.


یکی از بدترین اتفاقات برای سایت، پدیده کنیبالیزیشن (در انگلیسی cannibalization) است که معنی تحت الفظی آن به فارسی همنوع خواری میباشد. سیافام۵۶ یک موتور با دو شفت (یا دو محور) است که یکی برای فشار بالا و دیگری برای فشار پایین طراحی شدهاست.


وقتی من یک کلمه رو توی گوگل سرچ می کنم رتبش با اونی که توی سرچ کنسول نشون می ده فرق داره، قضیه چیه ؟ برای آن که بتوانید با تمامی شکل های کلمه ی کلیدی خود در نتایج ظاهر شوید، باید این کلمات مرتبط را پیدا کنید و در بدنه ی متن و یا تیترهای داخلی از آن ها استفاده کنید.


برای یافتن کلمات مرتبط یا همان LSIs می توانید بخش related searches گوگل را بررسی کنید. یعنی تاریخ و یا شناسه عددی مطلب، نمایش داده نشود تا ساختار بسیار کوتاهتری بهوجود بیاید. سایت seohat کسب اطلاعات در زمینه ی هدف کاربر ساده ترین راه این است که همان عبارت را جستجو کنید و بینید که نتایج برتر چه عناوین و تیترهایی را پوشش داده اند.


در حال حاضر موتور جستجوگر گوگل بیشترین جستجو را به خود اختصاص داده است. با توجه به اهمیت آگاهی از الگوریتم گوگل، بخش دیگر آکادمی را به الگوریتم گوگل اختصاص دادهایم. برای پیشبرد اهداف خود با توجه به نوع کسب و کار و رقابت موجود و خواسته و بودجه مشخص شده بهترین استراتژی و زمان بندی را مشخص می کنیم.


شاید در روزگاری که اینترنت پر سرعت (که خود این سرعت نیز امری نسبیست) در کشورمان وجود نداشته و مجبور بودیم با مودم های Dial Up و کارت های اینترنتی چند ساعته به فضای بی کران مجازی دست پیدا کنیم ، نه به عنوان کاربر و نه به عنوان وبمستر ، بسیاری از مسائلی که امروزه مورد توجه قرار می گیرند وجود نداشت .

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن